دلایل ریجکت ویزای کانادا
ویزا

دلایل ریجکت ویزای کانادا

مطالعه در 1 دقیقه

دلایل ریجکت ویزای کانادا : هر کسی که تقاضای ویزای خود را به سفارت یک کشور تحویل می دهد، تا حصول نتیجه و رسیدن به پاسخ مقتضی و درست دچار نگرانی بوده و برای گرفتن پاسخ منتظر است. یکی از دلایل ریجکتی ویزای کانادا، نقص مدارک است. اگر کسی در زمان پر کردن فرم تقاضا سخنی را اظهار نماید و در زمان مصاحبه گفته دیگری داشته باشد، ممکن است ویزایش ریجکت گردد یا اگر افسر پرونده متوجه گردد که شما قصد برگشت به کشورتان ندارید و ممکن است در این کشور بمانید، پرونده شما را باز گردانده و باطل اعلام می کند.

شما اگر نتوانید مستندات کافی و واضح را به همراه مدارک سجلی خود به سفارت تحویل دهید و یا سفر شما بی انگیزه باشد و یا دارای مقدار گردش کافی و یا پول در حسابتان نباشد، ممکن است به آسانی تقاضایتان برگشت خورده و مجبور به انجام تمامی مراحل از نزدیک گردید.

اگر قصد سفر به کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله چگونگی اخذ ویزای کانادا را دنبال نمایید

ویزای فامیلی کانادا

روابط فامیلی در کشور مبدا

نداشتن رابط عاطفی درست خانوادگی می تواند دلایل ریجکت ویزای کانادا باشد. اگر فرد متقاضی دارای دلبستگی عاطفی به خانواده، پدر و مادر، همسر، فرزند و یا خواهر و برادر نباشد، ممکن است افسر پرونده متوجه گردد که شما چندان تعلق خاطری به وطن، اطرافیان، پدر و مادر و دیگر دوستان و آشنایان ندارید و ممکن است پس از سفر و دریافت ویزا شروع به بهانه گیری کنید، به آسانی می تواند با تقاضای شما مخالفت نماید.

مسافر باید در زمان مصاحبه حضوری بتواند میزان وابستگی عاطفی خود به کشور و خانواده خود را نشان داده و افسر پرونده را قانع کند که حتما در موعد مقرر به کشور خود باز می گردد.

فرد باید تمامی مدارک مستند را که نشان دهنده اعضای خانواده، پدر و مادر و فرزند است را به همراه مدارک خود به افسر پرونده تحویل دهی تا اطمینان خاطر بیابد که حتما باز خواهد گشت. در روابط فامیلی اگر نتوانید پیوند عاطفی خود را به افسر پرونده نشان دهید و یا در حین سخن گفتن اعلام ناامیدی از کشور خود داشته باشید، ویزای شما مردود خواهد شد.

نامشخص بودن هدف سفر به کانادا از دلایل ریجکتی ویزای کانادا

نامشخص بودن هدف سفر

از دیگر دلایل ریجکت ویزای کانادا  این بوده که اگر فردی در سفر به کانادا مقصد خاصی نداسته باشد و یا هر بار حرفی زده و یا هدف مشخص نداشته و صرفا برای وقت گذرانی به این کشور سفر نماید، ممکن است افسر پرونده از نوع سخن گفتن، مدارک و مستندات به این موضوع پی برده و ویزای شما ریجکت گردد‌.

اگر در زمان پر کردن فرم تقاضا توضیحات کافی در مورد سفرتان ندهید و یا از کلمات مبهم و دو پهلو استفاده نمایید و یا در هر جمله سخنی شرح بدهید، افسر پرونده دچار تردید شده و پرونده شما باطل می گردد.

به طور مثال اگر قصد سفرتان درمان است و برای امور پزشکی به کانادا می روید، باید آنچه را که در فرم تقاضا پر کردید با مستندات و گفته هایتان یکی بوده و مغایرتی وجود نداشته باشد یا اگر سفر و ویزای شما به قصد تحصیل است باید مدارک تحصیل و رشته خود در ایران را همراه با رشته ای که شرایط ادامه تحصیل در آن رشته را دارید، ارائه دهید تا بتوانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

اگر نوع ویزای شما توریستی است، باید لیستی از مراکزی که قصد دیدار و تفریح در آن مکان‌ها را دارید، دانسته و در صورت نیاز بیان کنید.

اگر هر مسافر نکات ریجکتی ویزای کانادا را به خوبی بداند و طبق دستورالعمل و مطابق قوانین کشور کانادا عمل کند، ویزایش برگشت نخواهد خورد.

از طرفی مطالعه انواع ویزا و انتخاب ویرای مطابق با شرایط مالی یا شغلی می تواند به شما کمک نماید تا سفر امن و بی استرسی داشته باشید.خلی از لطف نیست که با چگونگی اخذ ویزا مولتی کانادا نیز آشنا شوید

عدم تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا از دلایل ریجکتی ویزای کانادا

عدم تمکن مالی

یکی از مهم ترین دلایل ریجکت ویزای کانادا و  برگشت مدارک می گردد، نداشتن مقدار پول کافی در حساب و یا گردش حساب فعال است.

اگر شما دارای توان مالی سفر به کانادا نباشید، ممکن است افسر پرونده شما خیال کند که در صورت بروز مشکلات احتمالی و یا بیماری های ناخواسته ممکن است نتوانید هزینه های درمانی خود را بپذیرید و بار مالی اضافی روی دوش دولت گردید.

از طرفی مسافری که وارد کشور کانادا می گردد باید بتواند از تمامی هزینه های اجباری و اختیاری و ضروری خویش برآید. چنانچه یک مسافر به هر دلیل نتواند میزان توان مالی خود را طبق مستندات اثبات نماید، ممکن است ویزایش مردود گردد.

از طرف دیگر اگر مستنداتی دال بر داشتن منزل و ماوی در مبدا نداشته باشید، نشان می دهد که علاوه بر دلبستگی عاطفی، توان مالی کافی برای تهیه منزل و یا مسکن نداشته اید.

یکی از مهم ترین عواملی که منجر به رفع ریجکتی ویزای کانادا می گردد، داشتن توان مالی کافی و اثبات این موضع از راه های قانونی بوده و مسافر باید بتواند به میزان کافی پول در حساب داشته و گردش شش ماه آخر هم قابل قبول باشد. داشتن بیمه معتبر، رزرو هتل مناسب، محل اقامت، مدت اقامت شما و حتی نوع توری که برای سفر انتخاب می کنید، می تواند نشان دهنده تمکن مالی قابل قبول برای شما باشد.

اگر در داخل کشورتان آینده شغلی نامعلومی داشته باشید و یا میزان درآمدی ناکافی داشته باشید، نشان از عدم تمکن مالی شما بوده و درخواست شما رد خواهد شد.

مدارک ناکافی اخذ ویزای کانادا

مدارک ناکافی

مدارک ناکافی از مهمترین دلایل ریجکت ویزای کانادا  می گردد، چنانچه در هر مرحله ای افسر پرونده شما مطلع گردد که نقصی هر چند جزئی وجود دارد، پرونده شما برگشت خواهد خورد.

شما باید ابتدا فرم تقاضا را به دقت مطالعه کرده و دقیق و مرحله به مرحله پر کنید تا بتوانید اطلاعات درست و کافی در اختیار سفارت قرار دهید. چنانچه نمی توانید و یا اطلاعات کافی ندارید، بهتر است این کار را به یک فرد آگاه و مجرب بسپارید تا بتواند شما را راهنمایی کند.

اگر مشخصات سجلی شما با آنچه که در فرم نوشته اید مطابقت نداشته باشد و یا نوع ویزای درخواستی با مدارکی که ارائه کرده اید یکی نباشد، حتما ویزای شما برگشت خورده و شما نمی توانید با این کشور سفر نمایید. چنانچه نوع ویزای شما درمانی است، باید بتوانید مستندات مربوط به بیماری که یک پزشک معتبر همراه با بیمارستانی معروف مهر کرده باشد را ارائه داده و از طرفی نامه پذیرش از کانادا را هم داشته باشید تا بتوانید ویزا دریافت کنید.

اگر ویزای شما تحصیلی است، باید دارای رزومه قوی باشید و از طرفی یک نامه از دانشگاهی که پذیرفته شدید را همراه با مدارک خود تحویل دهید. چنانچه شما یک سفر تجاری می روید، باید دو نامه در مدارکتان موجود باشد که یکی از انها از یک شرکت داخلی باشد و دیگری از یک شرکت ایتالیایی که نشان دهنده پذیرش شما باشد.

از طرفی اگر قصد ایجاد شغل و یا دارای ایده ای نو برای تجارت و اشتغال زایی هستید، باید تمامی مدراک خود را ارائه دهید تا پس از بررسی، نتیجه به شما اعلام گردد.

دقت داشته باشید که فقط مستندات شماست که شما را ثابت می کند و جایی و مکانی برای ارائه توضیح شفاهی نبوده و کسی نسبت به این موارد پاسخگو نیست، چون در این گونه موارد با توجه به حساسیت موضوع افسر پرونده دقت خاصی کرده و هیچ گونه نقصی را نپذیرفته و ممکن است تقاضای شما مردود شود.

پیشنهاد میکنیم سری به تور کیش زده و با تخفیفات شگفت انگیز آن آشنا شوید

 

 مراحل اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

مراحل اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

مراحل اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا به شرح زیر است:

اگر چنانچه از موسسات معتبر یا موسسه های مسافری و گردشگری کمک بخواهید، برایتان بسیار خوب و مناسب بوده و شانس سفر شما افزایش می یابد. اگر شما در داخل این کشور هستید و ویزای مجدد شما ریچکت شده است، 15روز فرصت دارید و اگر در خارج از این کشور هستید، حدود 60 روز زمان لازم دارید تا درخواست خود را به اداره مهاجرت ارائه دهید.

مهم ترین عاملی که منجر به ریجکت شدن ویزای شما می گردد، این است که افسر پرونده شما شک کرده که شما قصد بازگشت دارید و یا تعلق خاطری به کشور خود ندارید و ممکن است آینده شغلی شما هم روشن نباشد. اگر چنانچه نتوانستید افسر پرونده را قانع کنید، می توانید تقاضای محکم و مستندات کافی و کامل خود را ارائه دهید تا قانع شوند که قصد بازگشت دارید که بهتر است با یک وکیل زبده که چندین پرونده را به مقصد رسانیده مشورت کرده و از او بخواهید که در قبال دریافت هزینه، کمکتان نماید.

شما در این کشور به وضوح و صراحت و با دلیل کافی و بدون هیچ شبه ای، علت ریجکت خود را متوجه می شوید و چنانچه به هدف نرسیدید، می توانید از سوی دادگاه فدرال اقدام نمایید که اغلب نتایج خوبی می گیرید. در هر مرحله از اعتراض بهتر است با یک وکیل همراه شده و هر کاری را در موعد مقرر و با حوصله انجام دهید.

کورت کانادا چیست؟‌

کورت کانادا چیست؟ اگر تقاضا و درخواست ویزای شما از سوی کانادا پذیرفته نشده است و شما مجبور به پیگیری هستید، باید دو راه را انتخاب نمایید که یکی از آنها مراجعه و یا دادن تقاضای مجدد به سفارت یا اداره مهاجرت بوده و دیگری اقدام از طریق دادگاه فدرال است.

اگر چنانچه پرونده شما ناشی از اشتباه افسر باشد و یا اینکه راهی برای بهبود شرایط وجود داشته باشد، شما می توانید به کورت یا دادگاه فدرال مراجعه نمایید که ممکن است جواب خوبی بگیرید. اگر مطمئن هستید که در مدارک شما نقصی وجود ندارد و افسر یا اداره مهاجرت به هر دلیل در پرونده شما کوتاهی کرده اند، می توانید به کورت یا داگاه فدرال مراجعه کرده و از مورد حقتان دفاع کنید. شما باید تمامی مدارک و مستندات خود را آماده کرده و در صورتی که تقاضای شما پذیرفته شد، به دادگاه فدرال تحویل دهید.

اگر دلیل ریجکتی پرونده شما در خصوص نقص پرونده بود، ابتدا تمامی نواقص را به صورت دقیق و مرتب بررسی کرده و سپس تقاضای ویزای مجدد نمایید. اگر چنانچه پس از رفع نواقص باز هم پرونده شما برگشت داده شد، این یک شانس خوب است که می تواند منجر به دریافت ویزا از طریق دادگاه فدرال گردد.

پس از آنکه درخواست خود را به فدرال یا کورت دادید، معیار این دادگاه منصفانه بوده و اغلب با توجه به اینکه افسر پرونده دچار خطا و یا کم کاری شده است، رای به نفع مسافر صادر شده و شما می توانید به ویزای خود امیدوار باشید. در این دادگاه فقط دو نفر می توانند مدافع حقوق شما باشند، یکی شخص خودتان و دیگری وکیلی که وکالت قانونی شما را همراه با مستندات داشته باشد.

ما در حال خواندن مقاله دلایل ریجکت ویزای کانادا  هستید

 زمان اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

 

 

زمان اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

زمان اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا اگر در داخل این کشور باشید، حدود 15 روز فرصت دارید و اگر در خارج از کشور کانادا هستید، حدود دو ماه فرصت دارید.

اگر ویزایتان مردود شد، باید قبل از اینکه تقاضای مجدد داشته باشید، ابتدا دلیل ریجکت شدن ویزای خود را بررسی کرده و نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنید. یکی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن، ناتوانی در اثبات بازگشت به کشور خویش است که شما می توانید با ارائه بلیط بازگشت خود افسر پرونده را قانع نمایید که حتما به کشور خود باز می گردید. این موضوع به شما کمک بسیار می کند تا از ریجکت شدن در امان باشید.

اگر در حین بررسی پرونده توسط خود و یک وکیل زبده متوجه شدید که هیچ نقصی در پرونده شما موجود نبوده، این یک فرصت خوب و عالی است که شما بتوانید در تقاضای مجدد خود شانس بهتری داشته باشید. شما از طریق مختلف می توانید نسبت به ریجکت شدن خود اقدام کنید که شامل :

  • ابتدا به دادگاه فدرال اعتراض کنید، به بخش داوری اداره مهاجرت رفته و درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهید و اخرین مرحله اینکه درخواست بازبینی پرونده کنید تا پرونده شما به صورت دقیق بررسی شده و نتیجه مجدد اعلام گردد.

شما در هر صورت باید منتظر جواب اداره مهاجرت، دادگاه فدرال بمانید و در این فاصله هیچ اقدام غیر عاقلانه ای انجام ندهید.

جاذبه های کیش تور سلامت