اخذ ویزای کانادا
ویزا

اخذ ویزای کانادا

مطالعه در 1 دقیقه

اخذ ویزای کانادا | ویزای مولتی کانادا در کمترین زمان به همراه آژانس مسافرتی کارون سیر

کشور کانادا در حال توسعه می باشد که همین امر باعث شده است افراد زیادی سالانه به این کشور به دلایل مختلفی سفر کنند که این دلایل میتواند تفریحی، کاری و خیلی از موارد دیگر باشد، در نتیجه افرادی که قصد رفتن به این کشور را دارند ابتدا باید برای گرفتن ویزای آن اقدام نمایند، در نتیجه دانستن نکات و همه چیز در رابطه با اخذ ویزای کانادا برای این افراد بسیار مهم می باشد.

یکی از مدارک مهم شما باید برای گرفتن ویزای کانادا، مدرک زبان است که این مدرک باید از آموزشگاه معتبر دریافت شود و اگر مدرک شما کامل نباشد، می‌توانید به سفارتخانه تعهد دهید که بعد از وارد شدن به کشور کانادا حتماً مدرک مورد نظر را دریافت خواهید نمود.

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا چیست؟

انواع ویزا کانادا بسیار متنوع می باشد که هر فرد با توجه به هدف خود هر کدام از آنها را انتخاب می نماید. یک نوع ویزا به صورت ویزای توریستی می باشد که فرد مورد نظر برای مدت کوتاهی به کشور کانادا سفر نموده که هدف او گردش چند روزه و دیدن مکان های تفریحی و گردشگری این کشور بوده که این نوع ویزا درخواست بسیار بالایی دارد.

ویزای دیگر ویزای کارآفرینی بوده که فرد با توجه به استعدادی که در زمینه هنر و خیلی از زمینه های دیگر دارد، وارد این کشور شده و در آنجا مشغول به فعالیت می شود و همچنین کشور کانادا با توجه به این که دارای نیروی کار بسیار کم بوده، در نتیجه افرادی را برای کار در این کشور دعوت می نماید، به همین منظور بسیاری از افراد برای کار کردن وارد کشور کانادا می شوند.

ویزای دیگر نوع پناهندگی بوده که افراد برای پناهنده شدن به این کشور درخواست ویزا می دهند که از این طریق می توان اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کرد. این ویزا یکی از سخت ترین نوع ویزا ها می باشد، در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که حدالامکان این روش را برای اقامت خود انتخاب نکنید، زیرا این روش دردسرهای بسیار زیادی دارد که ارزش طی کردن مراحل مختلف را ندارد و به همین منظور بهتر است از روش های دیگر استفاده کنید.

شرایط اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای کانادا برای هر شخص متفاوت می باشد، زیرا همانگونه که میدانید افراد به دلایل مختلفی به کشور کانادا سفر می کنند، در نتیجه هر کدام شرایط خاص و ویژه‌ای برای خود دارند، به گونه ای که اگر هدف فرد برای رفتن به کشور کانادا تحصیل باشد باید تمام مدارک تحصیلی خود را در مقطع مورد نظر ارائه دهد، به طور مثال اگر فرد می خواهد در مقطع لیسانس تحصیل نماید باید مدارک دیپلم خود را ارائه داده و همچنین برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدارک لیسانس را ارائه دهد که در هر کدام از این مدارک باید فرد حدنصاب نمره را نیز کسب نموده باشد.

برخی از افراد برای سرمایه گذاری به کشور کانادا سفر می کنند که قطعاً باید مدارک مربوط به سرمایه گذاری و کار در این کشور را ارائه دهند که این افراد نیز برای گرفتن ویزا شرایط خاص و مخصوص خود را دارند.

مراحل اخذ ویزای کانادا

مراحل اخذ ویزای کانادا

مراحل اخذ ویزای کانادا به چند روش می باشد که هر کدام از آنها با توجه به شرایط و انتخاب خود فرد متقاضی صورت می گیرد. یکی از مراحل این است که فرد متقاضی برای درخواست ویزا باید به سفارت خانه مربوط مراجعه نموده و در آنجا برای ویزای خود درخواست دهد. سفارتخانه فرم های مخصوصی را در اختیار عزیزان قرار می دهد تا طبق آن بتوانند اطلاعات شخصی خود و همچنین مدارکی که لازم است برای گرفتن ویزا ارائه دهند، را دانسته و فرم را پر کرده و همچنین اطلاعات دقیق و کامل را در مورد شرایط و مراحل گرفتن ویزا به آنها ارائه می دهند تا افراد در این زمینه دچار مشکل نشوند.

روش دیگر که یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین روش ها و همچنین در دسترس ‌ترین آن برای تمام افراد در سراسر نقاط جهان می باشد، استفاده از روش اینترنتی و انواع مختلفی از سایت های معتبر در کل کشور می باشد.

مدارک اخذ ویزای کانادا

مدارک اخذ ویزای کانادا

بدون شک اولین مرحله برای اخذ ویزای کانادا، ارائه مدارک لازم می باشد. از جمله مدارک اخذ ویزای کانادا چند قطعه عکس می باشد که باید کاملاً به روز بوده و با چهره شما تطابق داشته باشد. از مدارک دیگر ارائه پاسپورت بوده که باید توجه کنید که از مدت اعتبار پاسپورت شما ۶ ماه مانده باشد، زیرا اگر مدت زمان اعتبار پاسپورت شما به پایان رسیده باشد، ویزای شما نیز در مدت زمان طولانی آماده می شود، در نتیجه قبل از اینکه برای دریافت ویزا اقدام نماید به این نکته بسیار توجه کنید.

مدرک دیگر که باید برای اخذ ویزا ارائه شود، فرم درخواست بوده که شما می توانید این فرم را به صورت حضوری از سفارت خانه گرفته و یا در صورت اینکه دسترسی کامل به سفارتخانه ندارید، می توانید از طریق سایت برای گرفتن فرم اولیه اقدام نمایید و همچنین سعی کنید که تمام اطلاعات شما به درستی وارد شوند تا مشکلی در اخذ ویزا برای شما به وجود نیاید.

مدرک دیگر ارائه سند ازدواج می باشد، در نتیجه وقتی فرد متقاضی ازدواج نموده باشد حتماً باید سند ازدواج خود را نیز به همراه دیگر مدارک ارائه دهد و همچنین اگر فرد شاغل می باشد، باید گواهی اشتغال را نیز ارائه دهد که این گواهی باید به همراه فیش حقوقی دو ماه آخر وی باشد.

اگر فرد متقاضی می خواهد به همراه فرزند خود به کشور کانادا برود، باید گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان خود را نیز تهیه نموده و آنها را تحویل دهد.

این اتفاق برای بسیاری از افراد به وجود آمده است که به علت ناقص بودن مدارک ویزای آنها دچار ریجکت شده است یا دردسر های بسیار بزرگی را برای آنها به وجود آورده است و در بیشتر مواقع از سفر خود بازمانده اند و علاوه بر آن هزینه‌های زیادی را بابت برطرف نمودن ریجکت پرداخت نموده اند که قطعاً از نظر اقتصادی نیز برای آنها به صرفه نخواهد بود، به همین منظور بهتر است برای ارائه مدرک از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا

از جمله مسائل مهمی که برای گرفتن ویزای کانادا مهم می باشد این است که شما ثابت کنید که تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا را دارید، در نتیجه ثابت نمودن تمکن مالی نیز یک مرحله بسیار مهم می باشد که تمام افراد باید آن را به همراه سایر مدارک ارائه دهند.

داشتن تمکن مالی به این معنا می باشد که فرد مورد نظر که قصد سفر به کشور کانادا را به هر دلیلی دارد، باید از پس تمام مخارج بر آمده و بتواند هزینه زندگی، خورد و خوراک و خیلی از موارد دیگر را به تنهایی برطرف نماید و در این زمینه از هیچکس کمک نگیرد که یک شرایط لازم و ضروری می باشد.

برای اینکه فرد اثبات کند از تمکن مالی خوبی برخوردار می باشد، باید گردش مالی خود را به همراه داشته باشد و علاوه بر آن مقداری پول در حساب او وجود داشته باشد که به مدت چند ماه برداشت نکند که این پول در واقع یک نوع ضمانت برای تمکن مالی فرد می باشد.

فرد مورد نظر برای گرفتن نامه تمکن مالی باید به بانک مورد نظر مراجعه نموده و از رئیس بانک نامه را دریافت نماید که دارای مهر و امضای رئیس بانک باشد و وقتی فرد این نامه را با خود به همراه داشته باشد، قطعاً مشکلی در زمینه تمکن مالی به هیچ عنوان به وجود نخواهد آمد، در نتیجه می‌تواند برای رفتن به سفر خود آماده شود و برنامه ریزی های دقیق را برای سفر خود انجام دهد.

هزینه اخذ ویزای کانادا

هزینه اخذ ویزای کانادا

هزینه اخذ ویزا کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد، در نتیجه نمی توان قیمت دقیق و مشخصی از آن را بیان نمود و با توجه به تورم های موجود در کشور که هر روز شاهد افزایش و کاهش قیمت در این زمینه می باشیم، قیمت ان تغییر نموده و در نتیجه نرخ آن دارای نوسان بوده و شما برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مراکزی که به صورت اختصاصی در زمینه اخذ ویزا فعالیت دارند، مراجعه نمایید که قطعا راهنمایی‌ کامل به شما ارائه خواهند داد.

علاوه بر آن خود فرد نیز نقش مهمی در تعیین هزینه اخذ ویزای کانادا بر عهده دارد که می تواند با توجه به توان مالی خود هزینه ها را تعیین نماید، در نتیجه روشی که شما می توانید از قیمت دقیق اخذ ویزای کانادا اطلاع پیدا نمایید، مراجعه به سایت های معتبر می‌باشد که در سراسر جهان وجود دارد.

بهترین کشورها برای اخذ ویزای کانادا

بهترین کشورها برای انگشت نگاری کانادا

شما برای دریافت ویزا کانادا، باید پروسه‌ای را تحت عنوان بیومتریک طی نمایید. در این مرحله اطلاعات بیومتریک شما نظیر اثر انگشت، عکس دقیق و در سیستم ذخیره می‌شود و شما بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توانید ویزای کانادا را دریافت کنید. به همین دلیل باید برای انجام پروسه انگشت نگاری و دریافت ویزا، به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه نمود.

تقریباً تمام همسایگان ایران، سفارت کانادا را دارند و لذا می‌توان پروسه انگشت نگاری کانادا را در آنجا انجام داد که از جمله بهترین کشورها برای مراجعه به سفارت می توان به پاکستان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، امارات، آذربایجان و عمان اشاره نمود.

کانادا همچنین در شهرهای دبی و ابوظبی نیز سفارت دارد. از دیگر کشورها می توان به ارمنستان اشاره نمود که روابط خوبی هم با کشور ما دارد و همین مورد باعث شده تا سفر ایرانیان به این کشور بدون ویزا صورت گیرد.

نکته قابل‌توجه دیگر، تنوع راه‌های ورود به ارمنستان است. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید از راه‌های زمینی یا هوایی وارد این کشور شوید و انتخاب با خودتان است.

همچنین می توان ترکیه را نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین همسایگان ایران تلقی نمود. این کشور هرساله پذیرای طیف زیادی از توریست‌های بین‌المللی است و همین مورد سبب شده تا سفارتخانه‌های زیادی در آن دایر شود.

کانادا در کشور ترکیه دو سفارتخانه دارد که یکی در شهر آنکارا و دیگری در استانبول است. شما اگر به هر کدام از این کشورها دسترسی آسان داشتید، می توانید برای انگشت نگاری مراجعه کنید، به همین منظور نگرانی در این زمینه نداشته باشید.

اخذ ویزای شینگن تورهای داخلی