خیابان های معروف استانبول
جاذبه های آسیا

خیابان های معروف استانبول

مطالعه در 1 دقیقه

استانبول یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین شهر های کشور ترکیه می باشد که به احتمال زیاد تا حدودی با آن آشنا هستید. با وجود اینکه استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست، اما با این حال بیشتر اتفاقات فرهنگی و اجتماعی این کشور در استانبول رخ می دهد، از این رو بیشتر توریست های خارجی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود به ترکیه انتخاب می کنند .

نکته جالب دیگر در رابطه با شهر استانبول که آن را از دیگر موارد جدا ساخته است، دو قاره ای بودن آن می باشد. موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که بین دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. امروزه از ایران نیز افراد زیادی به این شهر سفر می کنند، به طوری که بیشترین بلیط های فروخته شده برای کشور ترکیه به مقصد این شهر است.

استانبول پر است از مکان های دیدنی و تفریحی که می توانید در طول سفر خود از انها بازدید کنید. شاید اصطلاح شب های استانبول به گوش شما خورده باشد، به دلیل زنده بودن این شهر در شب، این لقب را به آن داده اند، زیرا خیابان های مشهور آن همانند استقلال، فرانسوی، نیشان تاشی، عبدی ایپکچی، بهاریه ، نیسپتیه ، سردار اکرام و ... در تمام ساعات روز شلوغ هستند .

در این مقاله قصد داریم که به صورت ویژه خیابان های معروف استانبول را به شما معرفی کنیم، زیرا خیابان گردی به خصوص در شب یکی از تفریحات همه‌گیر در این شهر است، پس در ادامه با ما همراه باشید .

 

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید حتما سری به تور استانبول بزنید

خیابان استقلال

خیابان استقلال

بدون شک معروفترین خیابان استانبول، خیابان استقلال است، به طوری که بسیاری از افراد استقلال را قلب تپنده این شهر می دانند. علاوه بر زیبایی هایی بسیار زیادی که این خیابان دارد، از نظر تاریخی نیز شهری غنی می باشد، به طوری که یکی از مهم ترین مناطق تاریخی در استانبول به شمار می آید .

تاریخچه خیابان استقلال به سال های دور باز می گردد، در گذشته این خیابان محل عبور ثروتمندان و بازرگانان مشهور از سراسر دنیا بود، به همین دلیل در گوشه به گوشه این خیابان می توانید که سنت ها، فرهنگ و عقاید مختلف را مشاهده کنید. برخی از تفریحاتی که می توانید در این خیابان تجربه کنید عبارت است از :

۱ ) لذت خرید : در خیابان استقلال مراکز خرید مختلفی از برند های مطرح دنبا همانند زارا ،‌ اچ اند ام ، کوتون ، آدیداس و ... موجود است که همگی اجناس برند و اصل را به فروش می رسانند، همین امر این خیابان را به محلی هیجان انگیر برای عاشقان خرید تبدیل کرده است .

۲ ) بازدید از کلیساها، مساجد و عبادتگاه : همان طور که اشاره کردیم خیابان استقلال جنبه تاریخی نیز دارد، در این خیابان کلیساها، مساجد و عبادتگاه قدیمی و جدید متعددی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید و از معماری شگفت انگیز و زیبای آنها لذت ببرید .

۳ ) سوار شدن تراموای قرمز : اگر نام خیابان استقلال را در موتور های جست و جوگر سرچ کنید، به احتمال زیاد اولین تصویری که به شما نشان داده می شود ،تراموای های قرمز رنگی است که از این خیابان عبور می کنند. در واقع این تراموای ها نمادی از خیابان استقلال هستند .

۴ ) بازدید از گالری های هنری : انواع گالری های مختلف که هنر هنرمندان ماهر را به نمایش گذاشته اند، در خیابان استقلال وجود دارند که میتوانید از آنها بازدید کنید .

۵ ) رستوران و کافه های متعدد : رستوران های متنوعی در این خیابان فعال هستند که میتوانید در آنها لذت چشیدن طعم غذا های اصیل ترکی را تجربه کنید .

 

از علاقه مندان سفر به ترکیه هستید حتما مقاله تور بدروم را دنبال نمایید

 

خیابان فرانسوی

خیابان فرانسوی

اگر بگوییم زیباترین خیابان استانبول، خیابان فرانسوی است، دروغ نگفته ایم. فرانسوی در انتهای خیابان اسقلال استانبول واقع است که شما پس از عبور از کمی مسیر شیبدار، وارد محله ای زیبا با ساختمان های باریک می شوید. جالب است بدانید که روزانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بازدیدکننده از کشور های مختلف از این محله و خیابان بازدید می کنند، این در حالی است که کل مساحت خیابان فرانسوی ۹هزار متر مربع است .

شاید سوال شما باشد که چرا به این خیابان، فرانسوی گفته می شود؟ دلیل اصلی این است که در سال های گذشته و حدود 20 سال پیش، معماران فرانسوی این خیابان را که الجزایر نام داشت بازسازی کردند، به همین دلیل از آن موقع تا به امروز به آن فرانسوی می گویند .

در واقع می توان گفت که خیابان فرانسوی یک مرکز فرهنگی-هنری در شهر استانبول می باشد که شما در هر بخش آن می توانید سبک و معماری فرانسوی را مشاهده کنید. علاوه بر این رستوران و کافه های زیاد دیگری نیز در این خیابان موجود است که می توانید در آنها اوقات خوشی را بگذرانید، همچنین موسیقی زنده نیز از ویژگی های مهم این خیابان است.

البته در این تصور نباشید که بتوانید در خیابان فرانسوی، غذای فرانسوی میل کنید.

خیابان نیشان تاشی

خیابان نیشان تاشی

خیابان نیشان تاشی بهترین خیابان استانبول برای خرید است. اگر شما نیز علاقمند به بازدید از فروشگاه های لوکس و زیبا می باشید، نیشان تاشی را از دست ندهید .

محله نیشان تاشی یکی از مشهور ترین خیابان های شهر استانبول است و به عنوان یکی از قطب های گردشگری ترکیه نیز شناخته می شود. نیشان تاشی از مناطق گران قیمت و ثروتمندنشین استانبول است که دارای چشم اندازی از معماری زیبای مدرن اروپایی است .

برخی از دیدنی ترین بخش های نیشان تاشی عبارت است از بدی ایپکچی ، سجد تشویکیه ، غرفه الامور ، ماچکا ، گالری هنر استانبول ماچکا ، بومونتیگالری هنر استانبول ماچکا و ...که پیشنهاد می شود هنگام بازدید از خیابان نیشان تاشی استانبول از آنها لذت ببرید .

این خیابان در قرن 18 میلادی شروع به توسعه کرد، به دلیل اینکه بیشتر ناظرین و معماران فعال در بخش از کشور های اروپایی بودند، سبک این خیابان نیز همانند خیابان های اروپای غربی است و حس و حال اروپایی دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی نیز نیشان تاشی در بخش اروپایی استانبول واقع است.

 

پیشنهاد می کنیم سری به مقاله تور آنالیا این شهر زیبا و جذاب نیز بزنید

 

خیابان عبدی ایپکچی

خیابان عبدی ایپکچی

دیگر خیابان مشهور استانبول را میتوان خیابان عبدی ایپکچی نام برد که در بخش اروپایی ترکیه و محله نشانتاشی قرار دارد. Abdi İpekç i نام یکی از معروف ترین خبرنگاران ترکیه ای است که به افتخار آن نام این خیابان ایپکچی گذاشته شد. این خبرنگار در سال 1979 میلادی در همین محله کشته شد.

قبلا هم اشاره کردیم که استانبول از خاص ترین شهر های دنیا است، زیرا که تقریبا نیمی از آن در قاره آسیا قرار دارد و بخش دیگر آن در اروپا، نشانتاشی و خیابان عبدی ایپکچی در بخش اروپایی این شهر واقع هستند، به همین دلیل دارای فضایی اروپایی هستند.

شما در این خیابان می توانید که از انواع بوتیک و فروشگاه های لوکس که همگی محصولات اورجینال برند های متعدد را به فروش می رسانند بازدید کنید، البته لازم به ذکر است که قیمت اجناس در این محله بسیار بالا است، به طوری که کمتر کسی میتواند از آنجا خرید کند، اما با این حال اگر به استانبول سفر کردید حتما از این خیابان دیدن کنید .

علاوه بر این، رستوران و کافه های بسیار لوکسی نیز در این بخش از شهر قرار دارد که آماده سرویس رسانی به توریست ها هستند. شاید جالب باشد بدانید که خیابان عبدی ایپکچی به عنوان گران ترین بخش استانبول از نظر کرایه مغازه شناخته می شود، با این اوصاف می توانید حدسی از قیمت اجناس در این خیابان بزنید .

خیابان بهاریه

خیابان بهاریه

خیابان بهاریه از دیگر مناطق معروف استانبول است که سالانه توریست های زیادی از آن بازدید می کنند. در ادامه این بخش قصد داریم که به عنوان پنجمین خیابان مشهور استانبول، این خیابان را به شما معرفی کنیم.

خیابان بهاریه یکی از قدیمی ترین بخش های نه تنها شهر استانبول، بلکه کل ترکیه است، شاید کمی باور این موضوع برایتان سخت باشد اما باید گفت که قدمت خیابان به حدود 5500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. تا قبل از ساخت و ساز های ساختمانی در این محله، خیابان بهاریه اماکن تاریخی بسیار زیادی را دارا بود، اما با این حال بخش عمده ای از آنها در دهه ۱۹۷۰ میلادی به دلیل بازسازی های صورت گرفته، تخریب شد، اما با این حال هنوز هم یکی از مهم ترین بخش تاریخی شهر به شمار می آید و کاریزمای خود را حفظ کرده است.

اگر بخواهیم به صورت لیست‌وار برخی از تفریحاتی که در این خیابان میتوانید تجربه کنید را لیست کنیم شامل :

۱ ) فروشگاه های خیابان : بهاریه فروشگاه های مختلفی دارد که برای علاقمندان به خرید می تواند بسیار جذاب باشد .

۲ ) پیاده روی در فضای بسیار زیبا : تمام بخش های مختلف این خیابان با استفاده از سنگ فرش و گیاهان مختلف تزئین شده است، به خصوص اگر در فصول بهار از بهاریه دیدن کنید میتوانید یک پیاده روی آرامش بخش را تجربه کنید .

۳ ) رستوران و کافه : غذا های ترکیه ای در سراسر دنیا بسیار مشهور هستند و طرفداران زیادی دارند، حتی دلیل اصلی سفر بسیاری از افراد چشیدن طعم واقعی غذا های سنتی ترکی است. در سراسر شهر استانبول میتوانید که رستوران های متنوع که هم غذا های سنتی و هم غذا های ملل را به شما ارائه می دهند، بیابید. در خیابان بهاریه نیز رستوارن و کافه زیادی موجود است که می توان از آنها استفاده کرد .

همچنین خوب است اشاره کنیم که بر خلاف خیابان عبدی ایپکچی و خیابان نیشان تاشی، بهاریه قیمت مناسب تری را دارا می باشد و شما به راحتی و به صرفه می توانید هم خرید کنید و هم از غذا های لذیذ لذت ببرید .

۴ ) عکاسی : این خیابان به قدری زیبا است که در هر گوشه آن میتوانید با نمایی زیبا مشغول عکاسی شوید .

خیابان نیسپتیه

در لیست خیابان های زیبا استانبول، به طور حتم خیابان نیسپتیه قرار خواهد گرفت. این خیابان یکی از پربازدید ترین بخش های شهر استانبول است که در آن برج های بلند و زیبای بسیاری ساخته شده است، پس اگر علاقمند به بازدید از برج ها و مراکز خرید لوکس و مدرن هستید، در هنگام سفر خود حتما از این خیابان نیز دیدن کنید، زیرا که مراکز خرید بی نظیر و وسیعی در نیسپتیه ساخه شده است که از بازدید و خرید از آنها سیر نخواهید شد.

از نظر لوکیشن نیز نیسپتیه در نزدیکه بشیکتاش قرار دارد و با سیستم های حمل و نقل شهری نیز شما به راحتی میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

بزرگ ترین مرکز خرید ترکیه یا همان آک مرکز مال با مساحتی در حدود 180000 متر مربع در این خیابان واقع است، این مرکز خرید با چهار طبقه و حدود ۲۵۰ فروشگاه، روزانه میزبان هزاران نفر توریست و گردشگر از سراسر دنیا و ترکیه است.

خیابان سردار اکرام

از دیگر خیابان های محبوب استانبول، میتوان به خیابان سردار اکرام اشاره کرد. اصلی ترین ویژگی سردار اکرام که همه را مجذوب خود کرده است، وجود ساختمان ها با معماری خاص عحیب در کنار یکدیگر است. اگر تصاویر مربوط به این خیابان را مشاهده کنید کاملا مشخص است که سازه های این بخش با دیگر قسمت های شهر متفاوت است.

خیابان سردار اکرام در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد و جالب است بدانید که تمامی فروشگاه ها و بوتیک های فعال در این خیابان محصولات هیچ برند مشهوری را به فروش نمی رسانند و چند فروشگاه موجود نیز وسیله های عتیقه و آنتیک و صنایع دستی به فروش می رسانند .

علاوه بر این در این خیابان رستوران و کافه های شیک زیادی نیز وجود دارد که میتوانید با مراجعه به آنها خود را به یک قهوه دعوت کنید.

کافه معروف ماورا که به احتمال زیاد نام آن برای شما آشنا است نیز در خیابان سردار اکرام واقع است. همچنین چندین گالری هنری نیز در این بخش فعال هستند که علاقمندان به هنر میتوانند از آن بازدید کنند .

مراکز تفریحی کوش آداسی جاذبه های استانبول