جاذبه های قشم
جاذبه های ایران

جاذبه های قشم

مطالعه در 1 دقیقه

جاذبه های شگفت انگیز قشم سرزمین عجایب هفتگانه جاهای دیدنی که در سفر به این شهر زیبا هرگز نباید آن را از دست بدهید

https://karoonseir.com/package/cat/9

جاذبه های قشم : جزیره قشم از محبوب ترین و بزرگترین جزایر ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز می باشد. این جزیره به شکل یک ماهی دراز است که یک طرفش بازار و شهر قشم و طرف دیگرش را روستاها و گنبد نمکی واقع شده است. به خاطر زیبایی های طبیعی و تاریخی که در این جزیره وجود دارد، باعث شده این جزیره سمبل سرسبد جنوب کشور شود.

این منطقه دارای آب و هوای معتدل و مطلوب در فصل زمستان و بهار می باشد و دارای آب و هوای بسیار گرم و شرجی در تابستان است. مردم این جزیره دارای انواع آیین و فرهنگ های مختلف هستند.

این جزیره یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در جنوب کشورمان ایران می باشد که امروزه توریست ها از سرتاسر دنیا برای دیدن این جاذبه ها خود را به قشم می رسانند. لقب جزیره قشم را جزیره عجایب هفت گانه نامیده‌اند، به خاطر داشتن طبیعت بی نظیر و جاهای دیدنی مانند جنگل های حرا، دره ستارگان، غار نمکدان و تنگه چاهکوه که هرکدام برای خود طبیعتی عجیب دارند.

از دیگر جاذبه های دیدنی قشم می توان به مقبره بی بی مریم، جزایر ناز، بام قشم، روستا و بندر لافت، سد گوران، روستای توریان، کاسه سلخ، تنگه عالی محمد، قلعه پرتغالی ها، تنگه چاهکوه، دره ستارگان، غار خربس، جنگل های دریایی حرا، آب انبار بی بی، گورستان‌ های تاریخی قشم، ژئوپارک قشم و انواع پارک های ساحلی اشاره کرد.

برای گشت و گذار در جزیره قشم راه های متفاوتی می باشد ولی متاسفانه حمل و نقل عمومی در این جزیره مخصوصا برای رفت و آمد به جاذبه های طبیعی که از همدیگر دور هستند وجود ندارد اما شما می توانید از خودرو های اجاره ای استفاده کنید. خودروهایی که محدودیت رفت و آمد در غیر شهرها را دارند، در جزیره قشم به راحتی پیدا می شود و یا این که ممکن است بعضی ها نتوانند از این خودروهای کرایه ای استفاده کنند و می توانند از خودروهای دربستی و یا این که از تورهای قشم گردی برای گشت و گذار از جاذبه های دیدنی این جزیره زیبا استفاده کنند.

شما برای اقامت در این جزیره زیبا می توانید از هتل های متنوعی که وجود دارد استفاده کنید و بسته به شرایط خود هر هتلی را که می خواهید انتخاب کنید. در این جزیره و روستاهای اطراف آن اقامتگاه های بوم گردی جالبی درست کرده اند که رو به دریا می باشد و با مصالح سنتی جزیره ساخته شده است.

دره ستارگان

دره ستارگان

دره ستارگان از جاهای دیدنی قشم است که به خاطر ساییدگی خاک، سنگ و ماسه که به خاطر باران و رگبار ها و وزش باد به وجود آمده است، این تغییرات به وجود آمده و شکل های متفاوتی در بین کوه ها و صخره ها پدید آورده است. شکل هایی که در بعضی مواقع با کمی دقت و تصور به موجودات عجیب و غریب و یا حیوانات شبیه هستند.

دره های به وجود آمده قدمت حدود دو میلیون سال دارند و مشهور به دره ستارگان می باشند. این طبیعت خارق العاده یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی جزیره قشم به شمار می رود. ساکنین بومی این محل اعتقاد دارند که این دره بر اثر برخورد ستارگان به زمین به وجود آمده است و به همین خاطر آنجا را دره ستارگان می نامند.

در مسیر دره ستارگان قشم روستایی قرار دارد به نام برکه خلف، این روستا یکی از تمیز ترین روستاهای ایران می باشد و دارای صنایع دستی فوق العاده ای است.

اگر قصد سفر به قشم را دارید حتما با تور قشم را درآژانس مسافرتی کارون سیر دنبال نمایید تا با تخفیفات شگفت انگیز آن آشنا شوید

قلعه پرتغالی‌‌ها

قلعه پرتغالی‌‌ها

قلعه پرتغالی ها جزو جاذبه های طبیعی قشم به حساب می آید. دریانوردی به نام آلفونسو آلبر کرک دستور داد قلعه ای را در بخش شمال جزیره قشم ساختند که ساخت آن حدوداً در اوایل قرن ۱۶ میلادی بوده است و امروزه آنجا را به عنوان قلعه پرتغالی ها می شناسند.

 تنها آثار باقیمانده از این قلعه پرتغالی چند ستون، آب انبار و برج مراقبت می باشد. این قلعه تاریخی پرتغالی دارای مساحتی حدود هزار متر مربع است و برای ساخت این قلعه از سنگ های آهکی و گچی و ساروج محلی استفاده کرده‌اند و هم چنین پرتغالی ها برای ساخت این قلعه از خاک سرخ هرمز نیز استفاده کرده اند.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه از مکان های دیدنی قشم در جنوب کشور ایران می باشد. این تنگه حفره‌ها، دالان ها و شکل های حیرت آور و عجیبی دارد و هر کسی برای بازدید به این منطقه برود، از دیدن این همه طبیعت خارق العاده مسحور خواهید شد.

وجه جالب این تنگه به خاطر داشتن تعدادی چاه حفر شده در ابتدای آن می باشد. این چاه ها از لحاظ عمق با یکدیگر فرق می کنند. در گذشته برای جمع کردن آب باران و نگهداری آن اهالی روستا این چاه ها را حفر کرده اند.

ساییدگی سنگ های رسوبی بعد از گذشت زمان، عمق این دره را به صد متر رسانده است. دیوارهای بلند و مسیرهای پهن در ابتدای راه قرار دارند و هر چه به طرف جنوب حرکت کنید، مسیرتان باریک تر می گردد، به طوری که دیگر آسمان را نمی بینید. مسیر به خاطر عرض کم ممکن است ادامه راه را برایتان غیرممکن کند. عبور از میان این صخره ها و چاه ها از جذابیت بالایی برخوردار است و و همین طور گشت و گذار در آنجا ماجراجویی فوق العاده و جالبی خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم  از  صفحه تور کیش نیز دیدن نمایید

ژئوپارک

ژئوپارک

ژئو پارک یکی از مکان های گردشگری قشم محسوب می شود. این منطقه در ساحل های خلیج فارس و در جنگل دریایی حرا واقع شده است. ژئوپارک قشم در یونسکو نیز به ثبت رسیده است و مساحت ۳۰ هزار هکتار و در غرب جزیره قرار دارد. ژئوپارک به روستای طبل، روستای کانی و گوری نزدیک می باشد.

این منطقه دارای گونه های مختلف گیاهان و جانوران است، ساحلی زیبا و دیدنی که دارای مجسمه ها و نقش برجسته های طبیعی کوه های خارق العاده و برآمدگی ها و ستون هایی است که بر اثر ساییدگی به وجود آمده اند.

جزیره ناز

جزیره ناز

جزایر ناز یکی از مکان های توریستی قشم است که هر ساله توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این مکان زیبا به قشم سفر می کنند. این جزایر دارای دیواره های صخره ای به وسعت حدود ۳ هکتار هستند.

این جزایر سه صخره هستند که در میان دریا قرار دارند. یکی از خصوصیت های منحصر به فرد این جزایر رفتن به داخل آن ها با خودرو یا به صورت پیاده روی تا فاصله یک کیلومتری درون آب‌ های این منطقه است. به خاطر این که زمان‌ هایی که آب دریا پایین می رود، این مسیر ها به وجود می آید.

دیدن موج های دریا که به صخره ها برخورد می کنند بسیار لذت بخش است، به همین دلیل جز جذاب ترین مناطق دیدنی قشم به شمار می رود. این جزایر مسکونی نمی باشند و با قشم حدود ۲۲ کیلومتر فاصله دارند.

در این ساحل انواع خرچنگ ها و آبزیان زندگی می کنند که دیدن آن ها علاقمندان خاص خود را می طلبد و هم چنین می توانید پرندگانی مانند فلامینگوها، مرغان دریایی و انواع صدف های رنگارنگ، مرجان ها، عروس های دریایی را در این ساحل ببینید و لذت ببرید.

 اگر علاقمند به غواصی هستید می توانید در مناطقی دست نخورده به غواصی بپردازید. در مواقعی که آب دریا بالا می رود ساکنین این منطقه در آن اطراف بساط فروش صنایع دستی، میوه های گرمسیری راه اندازی می کنند و هم چنین طراحی حنا روی دست از جمله فعالیت های این منطقه است.

غار نمکدان

غار نمکدان

غار نمکدان از جاذبه های دیدنی قشم است که زمین شناسان آن را طولانی ترین غار نمک دنیا معرفی کرده اند. یکی از جاذبه های طبیعی و بسیار زیبا می باشد که در ۹۰ کیلومتری جزیره قشم واقع شده است. این مکان زیبا و دیدنی درون کوهی گنبدی شکل قرار دارد که بر بدنه آن می توان رگه های سفید نمک و بر روی آن جریان آب نمک را نظاره کرد.

درون غار قندیل هایی وجود دارد که بر اثر رطوبت زیاد جزیره تشکیل شده است و جزو زیبایی های فوق العاده ی غار نمکدان است.

برای دیدن این غار نمک باید از جاده شوسه ای عبور کنید. فاصله بین جاده ساحل تا ورودی غار تقریباً ۲ کیلومتر می باشد که این فاصله را می توانید پیاده و قدم زنان طی کنید. ورودی اصلی غار به طرف جنوب است و برای رفتن به داخل غار تا عمق ۲۰ متری احتیاجی به وسیله چراغ قوه نیست، چون نور خورشید تا این فاصله را روشن می کند.

گردشگران و بازدیدکنندگان معمولی که تجهیزات مناسبی برای غار نوردی ندارند، فقط می‌توانند تا عمق ۱۰۰ متری این غار را بروند. اگر می خواهید به بخش های داخلی تر غار مراجعه کنید، باید حتماً وسایل غار نوردی و تجهیزات حرفه ای به همراه داشته باشید. علاوه بر این ها مهارت رفتن به داخل غار را هم باید داشته باشید.

غار خربس

غار خربس

از دیگر جاذبه های گردشگری قشم می توان به غار خربس اشاره کرد. این غار به دوران مادها تعلق دارد. در زمان های گذشته غار خربس محل پرستش ایزدیان زرتشتی بوده است. این مکان در گذشته های خیلی دور درون دریا دفن بوده و بخاطر تغییرات زمین شناسی تبدیل به این غارها شده است.

غار خربس در ۱۵ کیلومتری جنوب جزیره قشم واقع شده است و از دنباله چین خوردگی های رشته کوه های زاگرس پدید آمده است.

یکی از موارد قابل توجه در مورد این منطقه، پدیده طبیعی و معماری منحصر به فرد و اسرارآمیز غار خربس می باشد که در نوع خود بسیار فوق العاده و زیباست.

نظرهایی که ساکنین بومی این محل می‌دهند، بر این است که آنجا پرستشگاه مهر و الهه میترا، یعنی مکانی برای نگهداری استخوان های مردگان و پناهگاه مردم هنگام حمله دزدان دریایی بوده است.

پارک ساحلی لافت

پارک ساحلی لافت

پارک ساحلی لافت از جاذبه های جزیره قشم است. این پارک ساحلی در سمت شرقی جزیره قشم و در استان هرمزگان بندر لافت قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی این منطقه در نزدیکی مراکزی مانند سوپر استار بندرلافت واقع شده است و یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین پارک های ساحلی این منطقه محسوب می شود.

پس از رفتن به این پارک می توانید در همانجا بمانید و از تفریحات دریایی مانند قایق سواری نهایت استفاده را ببرید. امروزه آلاچیق های مرتب و زیبا در اطراف این ساحل تعبیه شده است که مسافران برای استراحت و تفریح می توانند از آن ها استفاده کنند.

بوستان زیتون

بوستان زیتون

بوستان زیتون یکی از پارک های ساحلی و از دیدنی های قشم می باشد، چون این منطقه به خاطر داشتن مکانی با فضای سرسبز و زیبا، باعث جذب بسیاری از گردشگران و حتی ساکنین این محله به سمت خود شده است. این پارک زیبا دارای چمن کاری ها و فضای سبز شگفت انگیزی می باشد که به خوبی طراحی شده اند.

شما عزیزان می توانید در میان درختان بلند و سرسبز این منطقه قدم بزنید و یا این که بنشینید و از آرامش خلیج نیلگون فارس نهایت استفاده را ببرید. در اطراف این منطقه آلاچیق‌ هایی درست شده است که مسافران بتوانند از آن ها برای استراحت استفاده کنند.

این پارک ساحلی دارای تفریحات جذاب و فوق العاده ای مانند اسکیت سواری، دوچرخه رانی، والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی، گلایدر سواری، شاتل و قایق های موتوری می باشد. با خانواده و یا دوستان برای تفریح و گذراندن تعطیلات نوروزی بروید و برای خود و خانواده خاطره خوش و به یادماندنی بسازید.

ویزای مولتی کانادا جاذبه های استانبول