ویزای v1 کانادا
ویزا

ویزای v1 کانادا

مطالعه در 1 دقیقه

ویزای v1 کانادا سندی است که افرادی که قصد ورود به مرزهای کانادا را دارند باید آن را ارائه دهند. البته به جز افرادی که برای ورود به خاک کانادا از داشتن این ویزا معاف هستند

کانادا یکی از کشورهایی است که جاذب گردشگران و توریستان زیادی از سراسر جهان می‌باشد و افراد هر ساله برای بازدید از اماکن تفریح، تاریخی و گردشگری رهسپار این کشور می‌شوند. اگر قصد سفر به کانادا را دارید باید ویزای آن را دریافت نمایید، این ویزا مجوز ورود شما به کشور کانادا است و انواع مختلفی دارد و بدون آن نمی‌توانید به آنجا سفر کنید.

ویزای توریستی، تحصیلی، کاری، v1 و غیره از جمله ویزاهایی هستند که شما با توجه به هدف سفر باید آن را اخذ نمایبد، در این مقاله قصد معرفی و بیان ویزای v1 را داریم، از این رو برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ویزای v1کانادا چیست؟ این ویزا اگرچه قانونی است ولی معتبر نیست، در واقع با سایر ویزاها فرق دارد. زمانی که فرد متقاضی از هیچ راهی نتواند موفق به اخذ ویزا شود، برای ویزای v1 اقدام می‌کند. در این نوع ویزا فقط بلیط رفت صادر می‌شود و این امر برای آفیسر سفارت امری غیرمعقول است. در واقع به راحتی نمی‌توان آن را دریافت کرد، مگر اینکه با مدارک قانونی اثبات کنید فرد دیگری در کانادا بلیط برگشت را برای شما تهیه کرده است.

هیچ دولتی این ویزا را غیرقانونی نمی‌داند ولی خیلی مرسوم نیست و برای دریافت به مدارکی مانند پاسپورت معتبر، بیمه نامه، مدارک هویتی و غیره نیاز دارد. در واقع برای اخذ آن هم مانند سایر ویزاها، مدارک و اسناد شما باید قانونی و کامل باشد.

انواع ویزای توریستی کانادا

این ویزا، یکی از انواع ویزاهای توریستی است و در ادامه انواع ویزای توریستی کانادا را بیان خواهیم کرد که نسبت به v1 از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

انواع ویزای توریستی شامل ویزای سینگل، مولتیپل و والدین است که به اختصار به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

با ویزای سینگل فرد فقط یکبار اجازه ورود به کانادا را در مدت زمان معین دارد و پس از اتمام مهلت آن، باید آنجا را ترک کند و به کشورش بازگردد. ویزای مولتیپل به فرد اجازه اقامت ۵ ساله می‌دهد، یعنی فرد متقاضی می‌تواند در این مدت در کانادا بماند و به گشت و گذار یا دیدار اقوام بپردازد و پس از اتمام آن باید به کشور بازگردد، اما در این مدت به طور دائم حق اقامت ندارد. در واقع برای ۶ ماه به طور متوالی می‌تواند در کانادا حضور داشته باشد و بعد از این دوره، برای یک مدت کوتاه حتی چند ساعت باید از کانادا خارج شود و دوباره برای ۶ ماه بعد وارد این کشور شود.

ویزای والدین مخصوص افرادی است که فرزندان آن‌ها اقامت دائم کانادا را داشته باشند و به طور رسمی برای پدر و مادر خود دعوتنامه ارسال کنند. در این صورت والدین می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند. این ویزا ۱۰ ساله صادر می‌شود اما برای ایرانیان ۵ ساله است، چون اعتبار پاسپورت آن‌ها ۵ سال است.

کسی که دعوتنامه می‌فرستد باید از تمکن مالی برخوردار باشد، به گونه ای که اثبات کند از عهده مخارج والدین خود برمی‌آید و تمام هزینه های آن‌ها را در کانادا پرداخت خواهد کرد.

روند درخواست ویزای توریستی کانادا

دریافت ویزا یک پروسه قانونی است که باید تمام مراحل آن انجام شود.

اولین مرحله در روند درخواست ویزای توریستی کانادا، تکمیل فرم تقاضانامه می‌باشد. در واقع این فرم بیان کننده درخواست شما برای ویزا است که در آن نام شهر مقصد، مدت اقامت، هدف سفر و غیره مشخص می‌گردد.

مرحله بعدی آماده سازی مدارک و اسناد است که باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و برای دفتر سفارت کانادا ارسال شوند. بعد از آن گرفتن عکس بیومتریک و انگشت نگاری می‌باشد که عکس شما باید تمام رخ و جدید باشد.

در روند درخواست ویزا، مرحله دیگری نیز وجود دارد که مرحله نهایی و بسیار مهمی می‌باشد که گرفتن وقت ملاقات از آفیسر سفارت است. در روز ملاقات، آفیسر از شما چندین سوال می‌پرسد که شما باید در کمال صحت و دقت پاسخ دهید. در واقع اگر با پاسخ‌های خود، او را متقاعد کردید، می‌توانید به اخذ ویزا امیدوار باشید، در غیر این صورت باید منتظر ریجکتی باشید.

روند درخواست ویزا نسبتا زمان بر و طولانی است، از این رو چندین ماه قبل از سفر برای اخذ آن اقدام نمایید تا با مشکل مواجه نشوید و بتوانید به موقع آن را دریافت کنید و عازم کانادا شوید.

شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا

با پاسخگویی به سوال ویزای v1کانادا چیست، متوجه شدیم که این ویزا نوعی ویزای توریستی است و اخذ آن شرایطی دارد و به هر کسی تعلق نمی‌گیرد.

شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا متعدد است که به اختصار آن‌ها را بیان می‌کنیم.

یکی از شرایط دریافت آن، مشخص نمودن مدت اقامت است. در واقع شما در هنگام تکمیل فرم تقاضانامه باید به طور واضح بیان کنید که برای چه مدتی قصد اقامت دارید و بعد از این مدت باید کانادا را ترک کنید.

از دیگر شرایط، تعیین هدف سفر است. دقت کنید با ویزای توریستی، فقط می‌توانید به تفریح بپردازید در واقع با آن نمی‌توانید در کانادا تحصیل یا تجارت کنید.

شرایط مالی از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزا می‌باشد. حساب بانکی شما باید به میزانی باشد که دولت کانادا را متقاعد سازد که شما از عهده تمام مخارج برمی آیید و مشکل مالی نخواهید داشت.

صحت سلامت جسمی و روحی از دیگر شرایط لازم است و برای افراد با سابقه بیماری مهلک و خطرناک ویزا صادر نمی‌شود. همچنین نداشتن سوء سابقه کیفری، از شروط لازم برای دریافت ویزای توریستی می‌باشد.

در واقع هنگامی که برای گرفتن ویزا اقدام می‌کنید تمام این جوانب را در نظر داشته باشید و از جعل اسناد پرهیز نمایید، چون در این صورت مشمول مجازات می‌شوید و ممکن است برای چندین سال از اخذ ویزا محروم شوید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

با بیان مطالب قبلی متوجه شدیم که برای اخذ ویزا مدارکی موردنیاز است که به بررسی و شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین مدارک ویزای توریستی کانادا، داشتن مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و غیره است که این مدارک باید متعلق به متقاضی ویزا باشد و به همراه کپی ارائه شوند.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای ویزا، دعوتنامه ای است که از طرف اقوام و دوستان برای شما ارسال شده است. این دعوتنامه روند اخذ ویزا را تسریع می‌کند.

مدارک و اسناد مالی و صورتحساب گردش حساب ۶ ماه آخر نیز بسیار مهم و ضروری می‌باشد و در واقع نشان دهنده وضعیت مالی شما است و این تمکین برای دولت کانادا بسیار مهم بوده و تضمین کننده این امر است که شما از توان مالی خوبی برخوردار هستید و می‌توانید از عهده مخارج برآیید.

عکس بیومتریک با زمینه سفید و کاملا واضح از دیگر مدارک لازم برای ویزا است که باید طی ماه های اخیر گرفته شده باشد.

انگشت نگاری از دیگر مدارکی است که باید در مراکز معتبر انجام شود و نتیجه آن به سفارت ارسال شود. اگر سابقه سفر خارجی دارید، ارائه آن نیز جزء مدارکی است که در روند اخذ ویزا تاثیر بسزایی دارد. با هربار خروج شما از کشور، پاسپورت شما مهر زده می‌شود که این مهرها نشان دهنده تعداد سفرهای شما می‌باشد.

قبل از اینکه برای اخذ ویزا اقدام کنید، تمام این مدارک را کامل نموده و به زبان انگلیسی ترجمه نمایید، چون نقص و کاستی در آن‌ها منجر به ریجکتی و تعویق سفر می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

تاکنون با انواع مختلف ویزای توریستی آشنا شدیم اما مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ این سوالی است که برای تمام متقاضیان مطرح می‌شود.

این مدت زمان حدود ۱ تا ۶ ماه در شرایط عادی طول می‌کشد و شامل موارد مختلف می‌شود، به عنوان مثال زمانی که شما فرم تقاضانامه را ارسال می‌کنید مدتی طول می‌کشد تا جواب تایید یا عدم تایید آن بیاید که اگر تایید شود آماده سازی مدارک و ارسال آن نیازمند چندین روز یا هفته می‌باشد.

همچنین گرفتن عکس، انگشت نگاری و ملاقات با آفیسر به وقت و مدت خاصی نیاز دارد.

گرفتن نوبت از سفارت و ملاقات با آفیسر نیز بسیار طولانی و زمان بر است و نباید انتظار داشت روند اخذ ویزا به سرعت و در زمان کوتاهی انجام شود، از این رو برای آن برنامه ریزی دقیق کنید. اما اگر مدارک شما ناقص باشد یا کاستی داشته باشد این مدت طولانی تر خواهد شد، از این رو سعی کنید مدارک و اسناد خود را کامل و بدون نقص ارائه نمایید.

معمولا جواب ویزای کانادا، در صورت عدم تایید چند روز پس از انگشت نگاری و ملاقات با آفیسر اعلام می‌شود، اما اگر در این مدت جوابی دریافت نکردید به احتمال زیاد درخواست شما پذیرفته شده است.

اگر در مدت چند ماه ویزا به دست شما نرسید، می‌توانید از طریق سایت مهاجرت کانادا آن را پیگیری نمایید. در واقع در صورت تایید یا عدم تایید به حساب کاربری شما، ایمیلی زده می‌شود که نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد.

عمده ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

درخواست برای ویزا به معنی دریافت آن نیست، گاهی اوقات ممکن است با ریجکتی ویزای توریستی کانادا مواجه شوید که به دلایل مختلف ایجاد می‌شود.

اگر هدف شما از سفر به کانادا مبهم باشد قطعا ریجکت خواهید شد، شما باید به صورت قطعی مشخص کنید که برای گردش و تفریح به کانادا می‌روید یا قصد مهاجرت دارید.

ممکن است مدارک شما ناقص باشد یا ترجمه نشده باشد که در این صورت نیز با ریجکتی مواجه خواهید شد، از این رو با مدارک و اسناد کامل و بدون نقص برای اخذ ویزا اقدام کنید.

یکی دیگر از عوامل ریجکتی، عدم حضور در روز مصاحبه است. به هر دلیلی اگر نتوانید در روز مصاحبه با آفیسر در سفارت حاضر شوید مسلما ریجکت خواهید شد و همچنین اگر نتوانید پاسخ‌های مناسب به سوالات آفیسر دهید به گونه‌ای که او متقاعد نشود، نباید به دریافت ویزا امیدوار باشید.

اگر فاقد تمکن مالی باشید مطمئن باشید به سرعت ریجکت می‌شوید.

حساب بانکی برای دولت کانادا بسیار مهم است و اگر شما از توان مالی خوبی برخوردار نباشید، این دولت برای شما ویزا صادر نخواهد کرد.

عدم مشخص نمودن زمان بازگشت، از دیگر دلایل ریجکتی می‌باشد. در واقع در فرم تقاضا، شما باید به طور واضح مدت اقامت و زمان بازگشت را مشخص نمایید و دولت کانادا باید مطمئن شود که شما در موعد مقرر آنجا را ترک کرده و به کشور خود باز می‌گردید.

هزینه گرفتن ویزای توریستی کانادا

پس از آشنایی با انواع ویزای توریستی و اینکه ویزای v1کانادا چیست، اکنون نوبت هزینه و قیمت گرفتن ویزای توریستی کانادا می‌باشد که بسیار مهم است و کاملا باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

اولین هزینه‌ای که باید پرداخت شود، هزینه دریافت و ارسال فرم تقاضانامه است. گرفتن عکس و انگشت نگاری نیز هر کدام هزینه‌ای جدا دارد. وقتی شما مدارک و اسناد خود را ارسال می‌کنید برای بررسی آن‌ها باید هزینه‌ای جداگانه به حساب سفارت کانادا واریز نمایید که این هزینه باید به واحد پول کانادا باشد و با توجه به تصمیمات دولت کانادا هر ساله افزایش می‌یابد.

برای گرفتن وقت ملاقات و مصاحبه از سفارت نیز باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید، پس از آماده سازی مدارک باید آن‌ها را ترجمه کنید که این مرحله نیز مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد. نرخ ترجمه توسط اداره کل اسناد و ترجمه به صورت سالانه به مراکز دارالترجمه ابلاغ می‌شود و کاملا قانونی است.

تمام این هزینه‌ها برای زمانی است که خود شما شخصاً برای اخذ ویزا اقدام کنیدT اما اگر برای انجام امور، بین شما و وکیل قرارداد منعقد شودT در این هنگام حق الوکاله او نیز به این هزینه افزوده می‌شودT از این رو تمام هزینه‌های جانبی را نیز در نظر بگیرید.

اگر بنابر دلایلی با ریجکتی مواجه شوید این هزینه‌ها عودت نمی‌شود و برای اخذ مجدد ویزا، باید تمام هزینه‌ها را به طور کامل پرداخت نمایید، از این ‌رو در هنگام آماده سازی مدارک دقت نمایید که کم و کاستی در آن‌ها نباشد تا منجر به ریجکتی شما نشود، اخذ ویزای توریستی کانادا یک فرایند کاملا قانونی و زمان بر است که به بودجه و هزینه زیادی نیاز دارد.