جاذبه های استانبول
جاذبه های آسیا

جاذبه های استانبول

مطالعه در 1 دقیقه

تور استانبول تابستان 1402 به همراه قدم زدن در جاذبه های گردشگری و زیبای آن همراه با آژنس مسافرتی کارون سیر تجربه یک سفر لذتبخش

 

تور استانبول تابستان 1402 : استانبول مهم ترین و بزرگترین شهر ترکیه است که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای گردش، تفریح و خرید به آنجا سفر می‌کنند. این شهر جاذبه‌های گردشگری بی شماری دارد، مراکز خرید استانبول از جمله مراکز پر تردد و پرطرفدار است که گردشگران و توریستان برای خرید انواع کالا به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

در این مراکز انواع مختلف اقلام با برندهای گوناگون وجود دارد که برای همه افراد جذاب و لذت بخش است و هر کسی با توجه به نیاز خود می تواند کالای مدنظر را خریداری کند و از کیفیت و زیبایی آن بهره‌مند شود. بازدید از این مراکز در تمام فصول برای افراد امکان پذیر است و محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد و هر مسافری در هر زمان می‌تواند از مراکز خرید سنتی و مدرن استانبول بازدید کند، البته در پایان فصل معمولا اجناس به صورت آف خورده عرضه می‌شوند.

از آنجایی که مراکز خرید در استانبول بسیار زیاد هستند، بهتر است در هنگام سفر به این شهر برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید نزدیک ترین مرکز به محل اقامت خود را انتخاب نمایید.

مرکز خرید مال آف استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول

همان طور که اشاره شد مراکز خرید استانبول بسیار زیاد هستند. مرکز خرید مال آف بهترین مرکز خرید استانبول محسوب می شود. این مرکز، یک پاساژ مدرن و بسیار زیبا است که ساخت آن در سال ۲۰۱۱ شروع شد و سه سال طول کشید و در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسید.

در این مرکز بهترین و معروف ترین برندهای جهان مانند زارا، آدیداس و غیره وجود دارد که از نظر کیفیت در کل جهان حرف اول را می زنند. در طبقه اول، پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی مخصوص بانوان، در طبقه دوم لوازم بهداشتی و شخصی مخصوص آقایان وجود دارد و در طبقه سوم رستورانی بنا شده است که در آن انواع فست فود و غذاهای سنتی استانبول سرو می‌شود.

در این مرکز خرید ۱۶ سالن سینمایی، ژوراسیک پارک، شهربازی سرپوشیده، پیست اسکی و امکانات تفریحی دیگری وجود دارد که آن را منحصر به فرد کرده است.

اگر قصد بازدید از تمام بخش های آن را دارید باید زمان زیادی صرف کنید، از این رو برای بازدید از آن به خوبی برنامه ریزی کنید.

 

اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید حتما این لینک را دنبال نمایید

 

مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید اولیویوم

مرکز اولیویوم از دیگر مراکز خرید استانبول و در واقع جزء مراکز خرید معروف استانبول است که در سال ۲۰۰۰ در ۴ طبقه بنا شد. امکان خرید برای تمام اقشار جامعه علی الخصوص افراد کم درآمد در آن وجود دارد، به همین دلیل بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و روزانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.

در این مرکز در بیشتر مواقع حراج فصلی برپا می‌شود که می‌توانید برندهای ترکیه را با کمترین قیمت و کیفیت عالی تهیه نمایید. این مکان دارای تعداد زیادی مغازه و فروشگاه است و پارکینگ آن گنجایش ۱۰۰۰ اتومبیل را دارد، ۶ سالن سینما در آن بنا شده است که فیلم‌های ترکیه و هالیوود در آن اکران می‌شود.

علاوه بر این سالن‌ها، یک سالن تئاتر با ظرفیت بالا نیز در این مرکز وجود دارد که علاقمندان به تئاتر همواره می توانند علاوه بر خرید از این موقعیت تفریحی نیز بهره مند شوند.

سالن بولینگی وجود دارد که با دارا بودن ۱۵ لاین، سبب شهرت و معروفیت این مرکز خرید شده است. علاوه بر تمام امکاناتی که در این مرکز وجود دارد، یک مکان بازی مخصوص کودکان نیز در آن بنا شده است که برای بچه ها بسیار جذاب و سرگرم کننده است.

اگر به استانبول سفر می‌کنید بازدید از این مرکز را در برنامه سفری خود قرار دهید و از یک خرید مقرون به صرفه لذت ببرید.

مرکز خرید مارمارا پارک

مرکز خرید مارمارا پارک

همان طور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، مراکز خرید استانبول بسیار زیاد هستند و انتخاب آن‌ها کاری بسیار دشوار می‌باشد، اما از بهترین مراکز خرید استانبول می‌توان به مرکز خرید مارمارا پارک اشاره کرد. این مرکز ۳ طبقه دارد که در طبقه اول آن، اجناس با برندهای معروف دنیا عرضه می‌شود و در طبقه دوم چندین رستوران وجود دارد که شما در آنجا می‌توانید طعم مختلف و بی نظیری از همبرگر را تجربه کنید، یک طعم به یاد ماندنی که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شود.

در این مرکز صندوق امانات وجود دارد و شما با اطمینان خاطر می‌توانید وسایل اضافی خود را به آن بسپارید و با خیالی آسوده به خرید بپردازید و پس از پایان خرید، آن‌ها را تحویل بگیرید. این یکی از آپشن‌های مهم این مرکز است و در مراکز دیگر وجود ندارد

همچنین برای رفاه بیشتر مشتریان امکان ارائه ویلچر برای سالمندان و افراد ناتوان و چرخ مخصوص کودکان نیز وجود دارد. این مرکز از صبح تا شب باز است و شما در هر ساعتی بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید برای خرید به آن مراجعه کنید.

 

پیشنهادمی کنیم سری به تور کیش نیز زده وبا جاذبه های دیدنی آن آشنا شوید

مرکز خرید وادی

از دیگر مراکز خرید استانبول می توان به مرکز خرید وادی اشاره کرد که در واقع معروف ترین مرکز خرید استانبول است که یکی از جدیدترین مراکز خرید است که افراد زیادی برای تفریح و خرید اجناس مختلف از آنجا، عازم سفر استانبول می‌شوند.

این مرکز در کنار جنگل بلگراد در منطقه ساری یر واقع شده است که با کمک اتوبوس، مترو، تراموا و غیره می‌توان به آنجا رفت. طراحی این بنا بسیار خاص است و سقف آن شیشه ای بوده و این امر سبب می‌شود همیشه غرق در نور باشد، در کنار آن یک هتل پنج ستاره، بیمارستان و منظره جنگل بلگراد قرار دارد که بر زیبایی آن می‌افزاید.

وجود مجموعه‌ای از سالن های سینمایی در این مرکز موجب شهرت و معروفیت جهانی آن شده است. این مجموعه شامل ۱۱ سالن می باشد که در آن فیلم‌های مطرح ترکیه و جهان اکران می‌شود. در یکی از سالن‌ها، برای آسایش و آرامش بیشتر بازدیدکنندگان، صندلی‌های عریض و خوابیده قرار دارد که تجربه جدیدی را برای افراد رقم می‌زند.

سالن دیگری در طبقه سوم بنا شده است که مکان همیشگی کنسرت‌های هنرمندان بزرگ است و با سیستم صوتی و تصویری فوق‌العاده‌ای که دارد، میزبان گردشگران از کل دنیا می‌باشد.

در قسمت ورودی مرکز خرید وادی، آبنمای موزیکالی وجود دارد که بزرگ ترین آبنمای جهان است که بسیار روح نواز می‌باشد. از دیگر امکانات تفریحی این مرکز می‌توان به باشگاه ورزشی، داروخانه، هایپر مارکت، مرکز کمک‌های اولیه و غیره اشاره کرد که تمام این امکانات سبب شده‌اند مرکز وادی به یک مکان خاص و بی نظیر تبدیل شود.

مرکز خرید توریوم

مرکز خرید توریوم

سالانه افراد زیادی برای بازدید و خرید از مراکز خرید استانبول رهسپار این شهر می‌شوند. در مقابل مراکز سنتی و قدیمی، مراکز مدرن و پیشرفته طراحی شده است که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. مرکز توریوم، لوکس ترین مرکز خرید استانبول است.

این مرکز، اولین مرکز تفریحی در ترکیه است که پارک برفی دارد و شامل زمین اسنو برد، اسکی، زمین یخ و غیره می‌شود که برای گردشگران بسیار جذاب بوده و بسیاری از افراد طوری برنامه ریزی می‌کنند که فصل زمستان در استانبول باشند تا بتوانند از این تفریحات بهره‌مند شوند.

این مرکز معماری بسیار خاصی دارد و ساخت آن در فضای وسیعی از سال ۲۰۰۸ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. در این مرکز فروشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که تمام برندهای معروف دنیا در آن‌ها عرضه می‌شود. شما در این مرکز تمام مایحتاج زندگی خود را مانند پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و برقی و غیره را با بهترین کیفیت می‌توانید تهیه کنید.

مرکز خرید توریوم یک فضای باز دارد که برای استراحت و آرامش مکان مناسبی است و بعد از خرید می توانید مدتی در آنجا استراحت کنید.

از دیگر امکانات می توان به ظرفیت پارکینگ آن اشاره کرد، در این پارکینگ ۳۰۰۰ خودرو را می توان پارک کرد.

قصد سفر به یک کشور آسیایی را دارید؟ پس حتما سری به تور تایلند تابستان 1402 نیز بزنید

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

تا کنون با تعداد زیادی مراکز خرید استانبول آشنا شدیم که هر کدام امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی داشتند، اما از مراکز خرید لاکچری استانبول، می توان به مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی اشاره کرد. این مرکز در یک منطقه مرفه در استانبول واقع شده است که با توجه موقعیت مکانی، اجناس و کالاهای آن بسیار لوکس و گران قیمت هستند.

درب ورودی با فرش قرمز مزین شده و معماری داخلی آن بسیار چشم نواز و زیبا می‌باشد و تمام گردشگران تمایل دارند از این بنا بازدید و خرید کنند.

چندین رستوران و کافه در این مرکز وجود دارد که شما می‌توانید غذا و نوشیدنی دلخواه خود را سفارش دهید و از طعم و مزه بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

از دیگر امکانات این مرکز می توان وجود سالن های بزرگ سینما، سالن ورزشی، اینترنت رایگان و غیره را نام برد. در این مکان می‌توانید اجناس اصل را تهیه و خریداری نمایید، ولی در برابر کیفیت بالا، باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم

از دیگر مراکز خرید استانبول که در واقع بزرگترین مرکز خرید استانبول محسوب می‌شود، مرکز خرید پالادیوم است. پالادیوم به شکل یک ساختمان شیشه ای و کروی شکل است که معماری خاص و منحصر به فرد آن بسیار جذاب بوده و جزء بناهای منحصر به فرد به شمار می‌آید و در منطقه آسیایی ترکیه واقع شده است که ۵ طبقه است و ساخت آن از سال ۲۰۰۸ شروع شد و تا ۱۰ سال ادامه داشت و اکنون یکی از زیباترین مراکز خرید است.

فضای بیرونی این مرکز با چمن پوشیده شده و فضای داخلی به مناسبت‌های مختلف مانند کریسمس تزئین می‌شود که بسیار چشم نواز است.

در این مرکز بهترین و معروف ترین برندها ارائه می‌شود. در پالادیوم امکانات متنوعی وجود دارد، به عنوان مثال در آن ۲۰ رستوران ساخته شده که هر کدام دیزاین خاصی دارند و انواع گوناگونی از غذاها در آن‌ها طبخ می‌شود، از این رو مطابق ذائقه افراد مختلف قرار می گیرد.

پارکینگ آن در ۵ طبقه در زیرزمین تعبیه شده است که رانندگان با اطمینان خاطر می‌توانند خودروهای خود را پارک کنند و به خرید بپردازند.

اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید به راحتی با فروشندگان این مرکز می‌توانید صحبت کنید و نیازی نیست که زبان ترکی بدانید.

مرکز خرید متروسیتی

مرکز خرید متروسیتی

در کنار بسیاری از مراکز خرید استانبول که گران قیمت هستند، مرکز خرید متروسیتی یکی از به صرفه ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود و افراد با هر توان مالی می توانند از آن خرید کنند و در میان گردشگران بسیار پر طرفدار است. در واقع در این مرکز می‌توان اجناس بسیار با کیفیت را با قیمت ارزان خریداری کرد.

بیشتر فروشندگان در این مرکز تخفیفات بسیار خوبی برای اجناس خود تعیین می‌کنند که این امر برای خریداران به خصوص تجار بسیار مهم و مطلوب می‌باشد.

این مرکز یک سالن بدنسازی بسیار مجهز دارد و برای افرادی مناسب می‌باشد که قصد خرید ندارند. از دیگر تفریحات این مکان، زمین وسیعی است که در آن اسکی روی یخ انجام می‌شود و برای افرادی که طرفدار ورزش‌های زمستانی هستند، بسیار جذاب و لذت بخش است.

با توجه به مطالبی که بیان شد مراکز خرید استانبول بی شمار و متعدد هستند و برخی از آن‌ها ارزان و برخی دیگر گران قیمت و لوکس هستند که شما با توجه به بودجه خود می‌توانید مرکز دلخواه را انتخاب نمایید و اجناس مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. همچنین علاوه بر مایحتاج خود، می‌توانید بهترین کالاها را به عنوان سوغات برای دوستان خود خریداری کنید.

در تمام این مراکز، اجناس بسیار با کیفیت عرضه می‌شوند. در واقع بازدید از این اماکن بخش بسیار مطلوب سفر برای تمام افراد است و همگان از آن لذت می‌برند.